Tècniques de venda per a tendes i supermercats
Com vendre més seguint aquestos senzills consells
Publicado por alexdecuenca
domingo, 04 de febrero de 2018 a las 19:49
Segons Rollán Pérez, professor de l’escola de ventes Axioma, hi ha una gran quantitat de tècniques que ajuden als comerciants a incrementar les seues vendes. La majoria d’aquestes tècniques de venda actuen a nivell del subconscient, i el client no s’en adona, d’ahí la seua gran efectivitat. En aquest article t’expliquem algunes d’elles.
Bosses difícils d’obrir
S’ha comprovat que quan més difícil d’obrir és una bossa, posarem una bossa de xips, més bones estan. Per suposat, es tracta d’una il·lusió però l’efecte de la qual és totalment real. L’explicació d’aquest fenomen és que el nostre cervell està dissenyat per a valorar més allò que costa més treball. Aquest efecte es produeix tant al diner com al treball o a l’hora de aconseguir parella. Allò que ens consta més d'aconseguir, ho disfrutem més.
Regals en compte de descomptes.
S’ha comprovat que quan un article ve junt a un regal, hi ha major probabilitat de que el client el compre que si l’oferim, tan sols, un descompte. Per exemple, les ofertes 2x1 persegueixen eixe objectiu. En realitat, eixa estratègia beneficia tant al comerciant, que ven més del que havia previst, com al client que ara té un producte gratis que pot consumir més tard, sempre que utilitze el producte gratuït abans que caduque, clar.
Expositors al final del corredor
Els expositors situats al final del corredor o al corredor central d’un supermercat criden molt més l’atenció del client. Per eixe motiu, és el lloc ideal per a mostrar l’oferta d’un producte. L’oferta, unida al lloc visible on es mostra, fa que es disparen les vendes per a eixe article.
També funciona posar els productes a l’altura dels ulls, ja que els clients solen fixar-se abans en allò que tenen a la vista i, a vegades, aquelles coses que estan situades molt alt o molt baix passen desapercebudes. Aquesta és una de les raons per les quals els productes més rendibles per als comerciants es col·loquen sempre a l’altura dels ulls o als expositors que hi ha al corredor central del supermercat.
Els productes bàsics, al final de la tenda
La raó per la qual els productes bàsics, com el pa, la llet, els ous o la mantega es col·loquen al final de la tenda, és per a que el client tinga que recórrer tot l’establiment abans d’arribar a ells. D’aquesta manera hi ha més possibilitats de que compre alguna cosa que tinga de camí, però que si no l’haguera vist al passar, mai l’hauria comprat.
Noms amb connotacions emocionals.
Afegir al nom d’un article una expressió com “fet a casa”, “fet com a casa”, “estil tradicional” o alguna expressió similar, porta a la ment del client memòries procedents de la seua infància y de la seua joventut. Aquestes evocacions a la cuina de la mare o de la iaia, evoquen els olors i sabors propis d’altra època que es presumeix millor.
La nostàlgia que es desperta al client, es tradueix en una major venda d’aquest tipus d’article que fa referència a l’estil tradicional, propi d’altra època, quan les coses es feien d’altra manera més artesana, en lloc de l’actual manera industrial de fabricar aliments preparats.
Punxa l'enllaç si vols conèixer més tècniques de venda per a supermercats.
04/02/2018 19:49 | alexdecuenca
Comentarios
![KarmeloMM](./fotos/57820_foto.png)
KarmeloMM - 05-02-18
Como vender más en los negocios locales
Muy buenas técnicas para aplicar en negocios locales, añadiría si me lo permitís una técnica con base tecnológica, la estrategia de geolocalizar los productos dentro del establecimiento y mediante notificaciones y beacons presentar ofertas y productos recomendados a los clientes y todo gestionado mediante la interfaz de una aplicación móvil, algo parecido a lo que realizamos en el sector inmobiliario.